Genom att kombinera en hög servicenivå med ett gott säkerhetstänkande – så skapar ni en säkrare verksamhet och en bättre arbetsmiljö. I utbildningen vill vi förbereda dig på hur du kan tänka, bemöta och hantera besvärliga och hotfulla situationer som kan uppstå i kontakten med andra människor.
Vi vill medvetandegöra risker och förmedlar samtidigt vikten av ett förebyggande arbete. Utbildningen ger dig konkreta verktyg för hur du kan agera, före, under och efter en incident. När service och säkerhet går hand i hand kan vi tillsammans lyfta er verksamhet till ännu högre höjder.
Utbildningen omfattar en heldag och innehåller följande:
• Trygghet och säkerhet
• Kommunikation och kroppsspråk
• Verbal konflikthantering
• Mental förberedelse
• Akuta händelser
• Säkerhetstänkande
• Utmaningar och incidenter i era lokaler
• Förebyggande åtgärder
Innehållet anpassas till målgruppens behov genom en god dialog med beställaren. Organisationens handlingsplaner och policys kring krishantering, hot/våld och arbetsmiljö etc. kommer att tas i beaktande vid utformningen av innehållet.